


Interjú: Rózsa Orsolya, Head of HR, Medi Radiopharma Kft.

Ha csapatépítés, akkor legyen karitatív!
Milyen csapatépítőre vágynak a kollégák?
Minden barátom és ismerősöm, aki nagy cégeknél dolgozik évente egyszer-kétszer részt vesz csapatépítő programon. Sőt, a kis cégek is rendeznek egy-egy közös vacsorát, bográcsozást, hogy ne csak a munkahelyen töltsenek együtt időt, hanem más oldalukról is megismerhessék egymást a kollégák.
Szerintem mindenki szereti az ilyen programokat, mert ezek mindig környezetváltozást jelentenek és kizökkentik a dolgozókat a napi rutinból. Miért hallom mégis azt, hogy húzzák a szájukat az emberek és nem szeretnek csapatépítésre menni?
Néhány beszélgetés az elmúlt hetekből rávilágított a válaszra. Egyik példa egy kisebb osztálynál dolgozók párbeszéde volt egy nemzetközi cégnél. Ők nem akartak részt venni a sportos csapatépítő programon, mert szerintük nincs értelme az evezésnek és a tóparton ücsörgésnek. Ők szívesebben mentek volna például egy óvodába kertet rendezni, amit több szülő csinált már önkéntesként, mert az igazán jó és hasznos időtöltés.
A másik példa egy közel 20 éve multinál dolgozó ismerősöm, aki azt mondta, hogy igaziból már nincs új a nap alatt. Mindenféle csapatépítőn volt már az évek során, minden program jó-jó, de semmi extra. Furcsa volt látni, ahogy felcsillant a szeme, hogy én karitatív csapatépítéseket szervezek, mert ezt másnak, különlegesnek találta.
Az elmúlt hónapok, évek tapasztalatiból, azt szűrtem le, hogy az alábbi két pont a legfontosabb a céges csapatépítőprogram kiválasztásánál:
- Ismerjük meg annyira a kollégákat, hogy milyen programnak örülnének vagy egyszerűen kérdezzük meg őket, hogy mit szeretnének csinálni.
- Legyen célja a programnak, mert így sokkal lelkesebben jelennek meg az eseményen.
A csapatépítő programok célja, hogy összerázza a csapattagokat és közösséget kovácsoljon. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy a résztvevők nyitottak és lelkesek legyenek. Ha a felső két pontra odafigyel egy cég, akkor biztos siker lesz minden közös program!