
Miért imádják a kollégák a karitatív csapatépítéseket?
Egy jó csapatépítő program több mint közös élmény – “egyszerre segíti a csapatot és a közösséget” (Mapei Kft)
De mitől lesz egy ilyen program felejthetetlen? Miért távoznak a résztvevők lelkesen, és miért beszélnek még hetekig arról, milyen fantasztikus élményben volt részük?
1. A közös jótékonyság erősíti a csapatot
A karitatív csapatépítések egyik legnagyobb ereje abban rejlik, hogy a kollégák együtt dolgoznak egy nemes célért. Nemcsak a vállalati célokat követik közösen; teremtenek valamit, ami valódi változást hoz mások életébe.
„Ez nemcsak munka, hanem közös élmény, amelyről még sokáig beszélnek a résztvevők.” (Mapei Kft.)
Amikor a munkatársak egy gyermekotthonnak, állatmenhelynek segítenek, akkor nemcsak az egymás közötti együttműködés fejlődik, hanem az empátia és az összetartozás érzése is erősödik.
2. Motiváció és elégedettség a munkahelyen
A karitatív csapatépítések során a résztvevők átélhetik, milyen érzés valódi hatást gyakorolni a világra.
“A program nagyon tetszett minden kollégának. Az ajándékok és játékok fantasztikusak voltak, a Madártani Egyesület elnökének meghívása pedig nagyszerűen hozzájárult a CSR hangulat megteremtéséhez.
A Főkert munkatársainak őszinte köszönete a végén különösen emlékezetes marad, jó volt segíteni.” (Infinety Group)
Amikor a kollégák megtapasztalják, hogy munkájukon túl is értéket teremthetnek, sokkal motiváltabbak lesznek a mindennapokban. A cégek számára ez hűségesebb, elkötelezettebb csapatot jelent, ahol a kollégák büszkék arra, hogy a vállalatuk társadalmi felelősséget vállal.
3. Új kihívások, rejtett tehetségek
A karitatív csapatépítések során a munkatársak gyakran új oldalukról ismerik meg egymást.
A 2025-ös szezont például egy kerámiakészítő csapatépítéssel nyitottuk meg. A résztvevők szinte hihetetlen lelkesedéssel teljesítették ezt az igazán nagy precizitást igénylő feladatot. A végeredmény pedig gyermekotthonból kikerülő fiatalok életét könnyíti majd meg.
“Az ilyen típusú csapatépítés lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők kilépjenek a megszokott irodai környezetből, és új oldalról ismerjék meg egymást – például kreativitásukat, problémamegoldó képességüket vagy épp elkötelezettségüket mutatják meg a közös munkában.” – amik mind a munkahelyi környezetben is hasznosak lehetnek.
4. Példaértékű vállalati értékek és CSR-szemlélet
A karitatív csapatépítések nemcsak a munkavállalókra, hanem a vállalat egészére is pozitív hatást gyakorolnak. Egy cég, amely aktívan részt vesz társadalmi kezdeményezésekben, erősíti pozitív márkaképét, és hitelesebbé válik a partnerek és ügyfelek szemében is.
„Nagyon különleges programlehetőségek közül lehet választani, és olyan helyekre lehet eljutni, ahova nélkületek nem lehetne. Jó móka a munkatársakkal elmenni, és közösen tenni valami jót a környezetért :)” (Digic Pictures)
Egy olyan vállalat, amely valóban tesz a közösségért és a fenntarthatóságért sokkal vonzóbb munkahely, ahová a kollégák szívesen járnak dolgozni.
5. Egy élmény, ami örökre megmarad
Egy karitatív csapatépítés után a résztvevők nemcsak jókedvvel, hanem büszkeséggel is térnek haza, hiszen tudják, hogy tetteiknek kézzelfogható eredménye van.
„Az általunk készített szaloncukrokat rászoruló gyermekek fogják karácsony alkalmából megkapni! Együtt alkotni és közben segíteni másoknak nemcsak öröm, hanem igazi csapatélmény is!” (Számlázz.hu)
“Nagyon örülünk, hogy a tegnapi napon részt vehettünk ezen a szuper kis karitatív/csapatépítő programon, remekül éreztük magunkat. Remélem hamarosan megint tudunk együtt dolgozni.” (Cargill Takarmány Zrt.)
Amikor egy csapat együtt készít valamit – legyen az kutyaház, madáretető vagy karácsonyi ajándék –, az nemcsak egy tárgy, hanem egy üzenet is: „Fontos vagy, törődünk veled.”
Készen álltok egy felejthetetlen csapatépítőre?
A 2025-ös karitatív csapatépítési szezon már elindult!
Valódi hatás, valódi élmények
Ne maradjatok ki – vegyetek részt egy csapatépítőn, ami igazán számít!